fredag 29 juni 2012

Inga sorgsna miner

I dag var det lätt att slänga benen över sängkanten.
Solen sken in genom fönstret och fåglarna kvittrade utanför.
Det är fredag!!
Sista dagen innan jag går på semester!!!
S*E*M*E*S*T*E*R*!
Säg det högt och känn så härligt ordet smeker din gom :)
Hör så ljuvligt det låter i dina öron.....eller att jag skall ha semester kanske inte låter så härligt i dina öron....men i alla fall :)
Men det kanske är någon annan än jag som går på semester i dag.
Så tänkte jag.
När jag slutar så skall jag jalla hem och packa det sista, dra ett par drag med dammsugaren och sedan åka ut till husvagnen i ett flygande fläng.
Där skall jag slänga mig i första bästa solstol och skrika:
- SEMESTER!!
- Vart e mitt rosé?
- Vart e alla paraplydrinkarna?
- Hit med en semesterbok!
- Ska vi gå och bada?
- Jonny, tänd grillen!

Nä, jag har inte så höga förväntningar på semestern ;)

Om du är i Årstaområdet om åtta timmar så kan det vara mig du hör vråla ett lyckovrål.
Bye bye

Snart så...







1 kommentar:

  1. Haha du är för härlig!
    Hoppas ni får en härlig semester nu!

    / Madde

    SvaraRadera