tisdag 5 juni 2012

Studenter

I dag har jag tagit semestertimmar på eftermiddagen.
Vi skall försöka klona oss och hinna på två studenter på eftermiddagen.
Lina (Calles flickvän) springer ut från Katalin kl 13.15 samtidigt som Gabriella (Knuts flickvän).
Gabriella och Lina är bästa vänner

Sedan skall vi åka till Linas mottagning kl 16.00 och kl 18.00 skall vi till Fredriks studentmottagning.
Fredrik är en vän till familjen, honom har vi känt alltid, klart att vi skall gratulera honom.
Phu!
Men det känns skönt att bara få åka på andras mottagningar, skönt att inte ha någon egen här hemma.
Jag kommer ihåg Knuts student när det var så jäkla varmt ute.
Jag hade gjort två stora smörgåstårtor med räkor på och det var jättevarmt på ballkongen.
Jag ringde till min chef och nästan grät för att jag skulle få åka och stoppa in dem i kylrummet på jobbet, vilket är strängt förbjudet. Hon kunde inte säga nej.
Knut 2007

På Calles student var det också jättevarmt.
Då bjöd jag på buffé, tror jag.
Vi var inte lika många här hemma då eftersom hela familjen Munther i Östersund inte kunde komma, de hade ju sin egen (Emils) student att ta hand om.
Calle 2010

Nu är det två år kvar till nästa student. Två år till det är Luddes tur.

På torsdagnatt åker vi upp till Östersund och firar Lars Munther som tar studenten på fredag.
Kanske hinner vi gratta Lovisa också?
Man skulle vilja kunna klona sig ibland :)

Men visst är det härligt med studenter?
Kolla lyckan i killarnas ögon! Nu börjar en ny era i deras liv.

"Sjung om studentens lyckliga da´r..."



4 kommentarer:

  1. Jag är så glad att ni orkar åka hit efter sjukdommar och elände....Välkomna! <3

    SvaraRadera
  2. Om ni får en liten grisblink över så vet jag att Lovisa skulle bli jätteglad om ni kom förbi och gav henne en kram. LINNEA oxå för den delen :) å ja me. Inte Tony :) Lovisa går ut 11.00 i badhusparken Puss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi hade tänkt hinna med det. Måste bara kolla med syrran hur deras eftermiddag ser ut.

      Radera