måndag 25 juni 2012

Peace & Love

I dag åker mina söner till Borlänge för att "Peace&lova" i en vecka.
Enligt SMHI så skall det regna i dag med resten av veckan ser torr och fin ut.
Skönt för er som skall bo i tält.
Jag är lite avis på dem för det är många band som jag också skulle kunna tänka mig att se där i år.
T ex Roxette, Drop Kick Murphys, Skrillex, Kent, Lahle, Den svenska Björnstammen, Billy Idol, Hoffmaestro, Timbuktu, Regina Spector, Veronica Maggio mfl mfl.
Men jag är för gammal för P&L helt enkelt. Inte min grej att bo på en äcklig camping tillsammans med tusentals fulla ungdomar( ja, inte mina då förståss).
Jag får mitt festivallystmäte tillgodosett om 14 dagar i Gävle jag när jag åker till Getaway rock. Det får räcka för en vecka och duga för en fluga.
Jag hoppas att killarna får en rolig vecka i Borlänge och att inget händer.
Man blir ju lite nojjig över att de skall hamna i bråk eller att de skall bli bestulna på pengar eller annat.
Det känns ändå skönt att de har sin farmor och farfar endast 3,5 mil bort för OM det skulle hända något så kan ju de vara där på en ½timme och jag kommer att vara där i ett enda fläng.
Det spelar ingen roll att barnen blir stora man kan liksom inte sluta att oroa sig för det.
Det är tydligen en mammas lott här i livet.

HAVE FUN!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar