fredag 1 juni 2012

Doktorn

I dag borde jag ringa till doktorn, men jag är livrädd att få den där hemskedoktorn på Nyby vårdcentral så jag ger det ett dygn till.
Är jag inte bra i morgon så ringer jag till närakuten.
Jag har en läkarskräck utan dess like och det hjälpte ju inte när jag fick "härskullejagviljaläggauthansnamnmeneftersomjagärsåsjysstsågörjagintedet". En urusel läkare som inte lyssnar och som inte vill förstå sina patienter. Han spädde verkligen på min läkarskräck. Jag blir som en liten flicka när jag träffar en läkare.
Helt plötsligt så är jag inte sjuk alls och jag har aldrig haft ont heller. Jag suger på att berätta vad som är fel med mig.
Jag får ångest bara av tanken på att träffa en läkare. Usch!
Men nu är jag så knasig i magen att jag nog inte har något val.
Men jag kan stå ut till i morgon, tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar