onsdag 20 mars 2013

helt i onödan ;)

Efter middagen i dag så skulle jag bjuda på glass till efterrätt.
Jag hade köpt Cornetto Angels and devil´s på Heidan i går.
Jag vet att de "kostar" 180 kalorier /st men jag tänkte att det har jag råd med.

När jag moffat i mig hela glassen så kom jag på att jag redan hade ätit en liten glasspinne på jobbet i dag plus en macka både till lunch och till middag.
Panik!
Upp på motionscykeln och cyklade 11 kilometer.
När jag sedan satte mig ner för att kolla i appen hur många kalorier jag hade kvar så märkte jag att jag hade klarat både två glassar och två mackor utan att cykla :P
Faan!
Jag har alltså motionerat helt i onödan ;)
Så går det när man inte för in allt eftersom i appen.
Hmm. jag som avskyr att motionera, så går jag och rör på mig i onödan.
Fett ovärt, som min yngsta son skulle ha uttryckt sig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar