lördag 2 mars 2013

Jag kämpar på.

Jag har gått ner  nästan nitton kilo sedan mitten av augusti.
Det har varit mest ner men även upp (under julen).
Det känns som om det går lååångsaaamt.
Men med facit i hand så har jag i snitt gått ner över 6 hg i veckan och det måste jag ju vara nöjd med.
Nu har jag bara 800 gram kvar innan jag "får" åka till Stockholm och hälsa på Simon.
Det har varit en bra motivering de senaste fem kilona :)
Efter det har jag "bara" tio kilo kvar till mitt mål.
Jag satte målet till sommaren men jag funderar på att tagga ner lite och lägga mig på en jämvikt istället och ta tag i de sista tio kilona till hösten istället.
Jag är så rädd att tappa motivationen och misslyckas som så många gånger förr.
Tjugo kilo på tio månader är väl bra?
Varför inte stanna där ett tag och vara nöjd med mig själv?
Det är energikrävande att hela tiden kämpa med vikten.
Jag måste hitta en bra morot för det sista delmålet och slutmålet också.
Om ytterligare fem kilo skall jag??? vaddå?
Förslag?
Och när jag nått slutmålet får jag? Vaddå?
Inget i matväg skall det vara.
Det kan vara en resa eller något annat roligt.

Nu drar jag och tränar för här ligger alla bara och sover i alla fall.
Vi skall ha middag ikväll men det får jag ta tag i efter träningen.
Jag känner mig motiverad i dag.
Hoppas att jag smittar av mig på dig som läser och behöver lite motivation.
Smitta, smitta smitta....
Varsågod!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar