lördag 9 mars 2013

Städdag

I dag går mamma med piskan.
I dag ska här jädrar anamma städas och ingen kommer undan.
Om vi slår ihop våra krafter så är det väl fort gjort att städa det här hemmet.
Min uppgift i dag är att städa sovrummet och köket.
Jonny och grabbarna får ta resten.
I kväll kommer Knut och Gabbi hit för att "mello"mysa.
Jag kunde inte bestämma mig för vad jag skulle bjuda på, så jag köpte lite av varje.
Jag skall göra både Knuttes crépes, laxbakelser och varma mackor med svampstuvning.
Jag har köpt brieost, schwartzwaldskinka som vi skall käka på något gott bröd.
Det finns ostringar, nachochips, pommes pinnes, godis och vaniljbullar för den som blir sötsugen :)
Den som fortfarande är hungrig efter detta får skylla sig själv.

Eftersom jag följde med till O´Connors igår så blev det ingen träning i morse.
Jag ställde klockan på nio men när den ringde så var jag död.
Jag har lite ångest över att jag missade träningen men jag kanske orkar ta en promenad istället eller så sätter jag mig på motionscykeln i eftermiddag.
Städa bränner ju också kalorier.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar