onsdag 20 mars 2013

Peppar, peppar. Ta i trä!

Jag har hållit mig förvånansvärt frisk det här läsåret.
Lite krångel med magen i höstas men annars kärnfrisk.
Ingen förkylning i dessa influensatider.
Lite snorig men det är också allt.
I fredags trodde jag att det var kört för då hade jag min speciella huvudvärk som jag bara får när jag har feber.
Men två Alvedon senare så försvann den.
Vaknade på lördagsmorgonen och kände mig lite krasslig i bröstet. Hostade och kraxade några timmar men sedan försvann det bara.
FRISK!
Peppar, peppar...
Farligt att prata om det för då blir jag väl sjuk.
Men så skrockfull är jag väl ändå inte?
På mornarna när klockan ringer så är jag bra sugen på lite feber för att få ligga kvar i sängen, men det är bara latmasken i mig som talar.
Klart att jag vill vara frisk.
Hur mår du då?

Dagens affirmation:

Varje dag vaknar jag till ett högre medvetande
Varje dag är ny. Varje minut är ett nytt avstamp inför framtiden. Varje sekund är början på resten av Ditt liv. Vänta inte med att leva det så som Du vill. Börja nu att njuta av det, glädjas och fröjdas - och göra utav livet allt det Du vill. Det finns inget att vänta på. Ta ett djupt andetag, och låt resten av Ditt liv starta NU!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar