måndag 25 februari 2013

Möten

I dag började jag 30 minuter tidigare än min vanliga tid och sedan var det ett lärmöte direkt när jag slutade.
Detta lärmöte efterträddes av ett husmöte som i sin tur efterträddes av ett avdelningsmöte. Klockan 19.00 var det färdig mött och nu sitter jag här med min middag.
(två kesomackor med kaviar).
Jag gillar möten men man är ganska urvattnad och söndermanglad så här sent på kvällen, efter en hel arbetsdag.
Jag tror att man skulle vara mer klar i sina tankar om vi fick möjlighet att sitta på dagtid som "vanligt" folk.
Men det går ju inte eftersom vi har en verksamhet att ta hand om då.
Inte ens en riktig middag orkade jag fixa.
Två tunna mackor med keso och kaviar, vad är det att leva på?
Det är nu som man vill sätta sig i soffan och goffa i sig ett kilo godis. Vilken tur att jag inte har något sådan hemma.
Jag har ju en av "mina" glassar, det kanske jag skall unna mig? Men å andrasidan så har jag unnat mig hela dagen eftersom A-K, på jobbet, kom hem från USA i dag med en hel skål med M&M:s.
Inte har jag räknat kalorier heller. Varken i dag eller på hela helgen.
Skärp till mig nu!
Skäll på mig så att jag inte ger upp nu.
Jag har tappat lite motivation och det får absolut inte hända. Jag får inte ge upp nu.
Jag har tio kilo kvar. Det kan inte vara så svårt om jag bara hittar en gnista igen.
Jag måste göra en målbild. Visualisera hur det kommer att vara till sommaren när jag väger ytterligare tio kilo mindre. Vilka kläder kan jag ha då? Vilken bikini kan jag köpa?
Kom igen nu då Maggan!
Sluta ät mackor, se till att aldrig vara utan bra alternativ när du inte orkar laga mat.
Man kan ha soppor hemma som man vet kaloriinnehållet på eller andra bra färdigprodukter.
I morgon är det jag som åker och handlar.
Så!
Nu är jag lite motiverad igen.
Lite peptalk med mig själv (och dig) är aldrig fel :)
Nu skall jag fisa ner mig i soffan och där skall jag sitta i cirkus två timmar innan det är dags att "svinga sig på puten så att ejderdunen yr", som min gamla pappa skulle ha uttryckt sig.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar