lördag 23 februari 2013

Lugnt och stilla

Här i Rämshyttan är det lugnt och tyst.
Klockan tickar och radion skvalar.
Svärmor sitter mitt emot och läser tidningen, inget har förändrats.
Här är allt precis som vanligt.
Tick tack, tick tack...
Svärfar är på kurs i dag och Jonny sover.
Jag kunde inte sova länge som jag hade lovat mig själv. Ont i ryggen och kissnödig, kaffesugen och morgonpigg. Det var bara att kliva upp med ett leende.
I dag vet jag inte vad som händer.
Kanske Kupolen?
Vädret är inte lika vackert som jag hade hoppats på, så lapa sol på isen blir det inget av med idag.
Kanske man skulle åka in till Borlänge och leta sig en snygg BH?
Eller så skiter jag i det och bara sitter kvar här och lyssnar på tystnaden.
En tyst och stilla lördag låter inte så dumt heller.
En promenad, läsa bok, dricka upp Gubbens Calvados framför kaminen,
Lugnt och stilla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar