lördag 15 november 2014

I mitt lilla hus på landet

I går slutade jag kl 17.30.
Tack vare att min fina gubbe slutade tidigare från jobbet och handlade så kunde vi åka direkt till Hållen.
Kom fram ca 18.30.
Satte igång en eld i pannan och sedan åt vi sushi och drack skumpa.
Mys i soffan hela kvällen utan tv. Bra musik och långa samtal. 
Sov länge i dag.
Sen frukost och mys hela morgonen vid köksbordet.
I dag skall jag fixa morfars radio som skall bli vit och stå i vårt gästrum.
Kanske en cykeltur till havet och sedan middag.
I dag skall vi äta ljummen sallad med heta räkor. Gott!
I kväll blir det tv-mys med Så mycket bättre.
Livet går i sakta mak här ute och jag mår så bra.
Undrar om det finns någon svamp kvar i skogen?
Borde ge mig ut och kolla.
Ute är det mulet och grått men det gör inget. Jag myser ändå.
Livet på landet e va ja vill ha.
Livet på landet gör att jag mår bra.
DU KAN VA TJATIG!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar