tisdag 18 november 2014

Förkyld och tandläkaren

Kände i går hur jag började bli tjock i halsen.
I dag är det ännu värre, men inte så illa tt jag stannar hemma.
Har ingen feber men huvudvärken from hell. Alvedon får ta hand om den saken. I dag har jag inte tid att vara sjuk. I dag kommer Relita till jobbet och börjar riva på min avdelning. jag måste se till att allt, precis allt är packat och klart nu. Jag har ett samtal klockan 16 och en tandläkartid ikväll, som jag har väntat på sedan augusti.
Vilken dag som helst kan jag bli sjuk, men INTE i dag.
Så länge febern håller sig borta så skall det nog gå bra.
Det är förkylningstider nu. Nästan alla kraxar och låter illa, men jag hade hoppats på att klara mig undan. Det är så jobbigt att vara förkyld.

Jag och Jonny blev lite kära i lägenheten på Murargatan i går. Det var lite att göra i den men den har verkligen potential och den var "billig". Inte så billig att köpa kanske men billig att ha. Billig hyra och nästan inga avgifter.
Skulle vi låna till köp och renovering så skulle vi få bara hälften av boendekostnaderna vi har i dag, räknade jag ut.
Vi får se var budgivningen landar?
Vi sa att vi skulle vänta med att köpa lägenhet till i januari, men det är svårt att låta bli när det är så nära.
Jag längtar till att få flytta nu. Flytta till MIN lägenhet.

Ingen mjölk till gröten har jag heller. Få käka någon annan frukost i dag. Typiskt!
God morgon önskar jag dig och önska mig lycka till hos tandläkaren i dag. Jag skall operera bort en hörntand. USCH!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar