onsdag 19 november 2014

Sjuuuuk!


Fick gå hem från jobbet i går efter lunchrasten när jag insåg att jag inte pallade längre.
Min förkylning sitter i hela huvudet, näsan och halsen. Jag har ingen feber, som tur är, för då hade jag nog varit döende vid det här laget.
Jag hatar att vara förkyld. Hatar, hatar, hatar!
Man kan inte sova och man kan inte andas.
Mina förkylningar sätter sig alltid i bröstet på mig och jag hostar lungorna ur mig när jag sätter igång.
Jag som precis börjat jobba heltid efter min kortisonspruta i knät.
Livet är inte alltid rättvist. Jag har klarat mig från förkylning hela hösten så det var väl min tur nu, men ändå...
I dag får jag väl tillbringa dagen i soffan, framför tv:n med en kopp te och film.
Det är väl så man gör när man är hemma och sjuk.
Jag fick ställa in tandläkarbesöket i går också. Jag som väntat på det ända sedan i augusti. Nu fick jag en ny tid den 15 januari. SUCK!
Men jag kunde ju inte gå hem från jobbet och sedan lägga mig i en tandläkarstol med en förkylning som spränger i hela huvudet.
Det är bara att hoppas på att jag inte får tandvärk i den där spruckna tanden, som jag skall ta bort.
Jag får ta det lugnt med knäcken i jul :)
Kram hela dan!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar