måndag 24 november 2014

På't igen ba'

Känner mig lite hängig i dag igen.
Som om förkylningen har gjort ett omtag, men det struntar jag i och går visslande till arbetet i alla fall... Eller ja, typ.
Vaknar en timme innan larmet av att grannens ungar spelar bowling....eller nåt, i våningen ovanför och deras morsa skriker.
Skall det bli skönt att flytta härifrån?
Ja, det skall det!

I dag stänger jag förskolan och sedan måste vi handla.
Kylskåpet gapar tomt. Jag trollade med knäna förra veckan, när jag var sjuk. Det kan jag inte göra i en vecka till.

Det enda som upptar min skalle just nu är vår nya lägenhet. Det känns lite overkligt att vi har köpt en lägenhet och det där med flytt och köksrenovering ger en liten(läs stor) känsla av ÅNGEST.
Jag vill bara att det skall vara 21 februari, för då är flytten klar.
Vet du redan nu att du bara skall sitta hemma och rulla tummarna lördagen den 20 februari 2015, så får du gärna anmäla dig som frivillig flytthjälp åt oss.
Jag är stark som en oxe men jag går tyvärr inte så långt med mitt jävla knä.
Som tur är så finns det hiss både här och dit vi flyttar.
Men innan det sker så har jag en jul att tänka på.
Vi skall fira jul i Hållen. Myyyys!
Men i dag är det måndag och jag skall nu äta min gröt som en duktig flicka.
Hej svejs!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar