måndag 3 november 2014

Tant Helga

I vårt hus i Hållen har det bott en tant som hette Helga.
Folk i byn säger Helgas hus om vårt hus.
Jag är lite nyfiken på den där tanten. Jag undrar vad hon tycker om hur det ser ut i hennes hus nu för tiden.
Hon verkar trivas där med oss i alla fall för jag märker inget obehagligt i huset.
När jag googlade på "Helga i Hållen" härom dagen så kom det fram bilder på henne.
ROLIGT!
Hon finns med på bilder från Upplandsmuseet när hon ystar ost i sitt kök.
Jag hittade även en bild på henne som ung.
Jag tror jag skall ta den bilden och rama in den och hänga upp den i Hållen, så att hon får finnas kvar i sitt hus.




3 kommentarer:

  1. Va kul att hitta lite historia kring huset :) och givetvis så ska den fina bilden av unga Helga hänga på väggen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det skoj att jag hittade bild på tanten.

      Radera
  2. Vad spännande, det går säkert att hitta mer spännande information om huset och Helga.

    SvaraRadera