måndag 10 november 2014

Optikern

I dag efter jobbet så har jag tid hos optikern.
Specsavers på Gränby skall få kolla korpgluggarna på mig.
Det börjar bli jobbigt att läsa, surfa och kolla på tv nu. Jag både hoppas och inte hoppas på att jag skall få glasögon. 
Jag hoppas förstås att jag skall få hjälp med synen med ett par brillor kostar ju skjortan och Jonny skall precis köpa ett par. Så det blir riktigt dyrt om jag också skall ha brillor. men vi måste ju se ordentligt så det är väl bara att betala och se glad ut, antar jag.
Jag vet att min keloperation kan ställa till det för mig eftersom mina ögon inte följer som de ska pga av detta.
Sist jag kollade synen så såg de att jag började bli närsynt. +0,5 på båda ögonen. Jag tror att det har förvärrats nu. Jag kan inte alls läsa på långt håll längre. Bussen kör nästan på mig innan jag ser vilken siffra det är. Men jag kan fortfarande läsa texten på tv:n så det kanske inte är så illa ändå.
Äh! Jag får se vad optikern säger i kväll.
Det skall bli spännande.
Men först skall jag jobba en dag. Jag går ut hårt och arbetar till 17.30 min första dag efter sjukskrivningen.
Här vilar inga halta löss. Men däremot en halt barnskötare :)
God Morgon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar