fredag 21 november 2014

85,5

Jag skjutsade Ludde till tåget i morse och när jag ändå var ute på rull så passade jag på att springa upp på VV och väga mig.
85,5 visade vågen.
ÅTTIOFEMKOMMAFEM!!
Det känns helt overkligt. För er smalisar som läser detta kanske 85,5 kilo låter som värsta fettot, men för mig som har vägt 112 kg är det en drömvikt.
Målvikten börjar kanske bli verklig där borta i horisonten ändå.
71 kilo lät som en utopi i våras, men nu börjar ett hopp tändas. Kanske ändå att det kan bli möjligt.
Det roliga är att jag går ner i vikt fast jag fuskar. Jag fuskar inte i den bemärkelsen att jag äter en massa onyttigt. Jag fuskar för att jag inte räknar kalorierna i appen och för att jag tar ett par glas vin på helgen.
På veckorna är jag helt strikt, nästan. Jag åt tex en chokladboll till kaffet i torsdags på jobbet.
I går drack vi champagne, men jag har ändå gått ner 1,4 kg på en vecka.
Det känns så roligt. Det känns som att jag kommer klara det den här gången. Jag kommer inte att fylla 50 och vara tjockast i hela bekantskapskretsen. Jag vill inte vara Tjocka Maggan längre.
Det är slut med det nu.
Jag kanske t om kan få på mig en Desigual-klänning till våren. Det vore lycka.
Jonny vill att vi skall åka till New York och fira vårt silverbröllop i juni. Vilken dröm att få åka dit och känna sig bekväm med mig själv och min kropp.
Drömmen kommer närmare och närmare.
Jag sa att jag ville ner till 80 kg till jul. Det kanske är att ta i, men jag är i alla fall på god väg.
Fy faan vad jag är nöjd med mig själv.
YRRÄH!
(Den stora killen i Tekken 3 låter så när han har vunnit en match)


Passande affirmation, som vanligt.
Jag får allt jag behöver från Universum
Vi strävar ofta bort och vidare - istället för att se allt det vi redan har och allt det fantastiska som universum försett oss med. Så idag är dagen då vi visar stor tacksamhet för det som Universum hela tiden förser oss med. Varje sekund.


2 kommentarer:

  1. Fantastiskt! Imponerande kämpat! Kram

    SvaraRadera
  2. Tack Marina. Jag behöver alla hejarop jag kan få. Det är tufft många ggr. Jag är ju dessutom en sån som bara behöver titta på kalorierna för att gå upp i vikt.

    SvaraRadera