fredag 7 november 2014

I väntans tider

Jonny skall på fest i kväll.
Därför kan vi inte åka till Hållen förrän han kommer hem någon gång framåt småtimmarna.
Medan jag väntar på honom så skall jag umgås med mina fina ungdomar.
Till middag skall jag och Ludde käka vegetariska hamburgare, men jag är fortfarande äckelmätt efter lunchbuffén på Liljans Värdshus på Kungshörnet så middagen får vänta lite till.
Jag kan inte äta "sån där" mat längre. Jag får ont i magen och blir helt uppblåst och konstig.
Ändå försökte jag ta inte så fet mat och mycket grönsaker.
Nästa gång vi skall äta lunch på restaurang så tror jag vi stannar hemma. Det är både nyttigare och godare. Å jag behöver inte tillbringa eftermiddagen på "Lilla huset".

Jonny har lekt Tetris igen. Han har packat en bandsåg, en flyttkartong, tre matkassar, en systemkasse, två vindunkar, ett konvektorelement, två dunkuddar, ett STORT vardagsrumsbord och en gungstol i vår lilla Q 3:a.
Vi skall in med våra kläder också men det verkar vara svårt så jag får ha samma kläder på mig hela helgen ;)

Nu skall jag ta ett varmt och skönt bad.
Jag önskar dig en härlig fredagskväll.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar