onsdag 12 november 2014

Ledig eftermiddag.

I dag är jag faktiskt ledig på riktigt.
Inget att varken handla eller fixa, ingen att skjutsa eller hämta.
Slutade kl 14.30 och sedan direkt hem till en tyst lägenhet.
En kopp kaffe i lugn och ro. Kanske en film snart.
Jonny jobbar sent så det blir ingen lägenhetsvisning i dag som jag hade planerat.
Nu får jag sitta här och njuta av tystnaden i stället.
Njuta av mitt eget sällskap i några timmar.
Ludde ligger på övervåningen och är magsjuk så honom vill jag inte umgås med.
Han har sin egen toalett och det luktar handsprit långt ner i trappen. Stackar´n!
Undrar vilken film jag skall kolla på då?
Eller jag kanske skall läsa en bok, eller bara sova en stund?
Det är svåra val man måste ta ställning till en sån här jobbig eftermiddag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar