söndag 2 november 2014

KROM, Knut och Mannerströms kräftsoppa

I går var det fullt ös hela dagen och halva kvällen.
Hade inte tid att blogga alls tydligen.
Men här kommer i alla fall en liten uppdatering om mitt liv för er som undrar vart jag tagit vägen.
Efter att ha varit städledare hela dagen så var det dags att gör pizza till kvällens drabbning.
Jag tänkte att jag måste äta något fett om jag skulle orka med kvällen men inte något som är lika fett som pizza man köper, så jag gjorde min egna pizza med inte fullt lika fet ost, utan salami osv osv.
Ett bättre dåligt alternativ, om man så säger.
Sedan var det KROM då.
Ett gäng hårdrockare på Göteborgs nation.
Jag börjar bli gammal för jag var tvungen att gå ut mitt i en av spelningarna för de spelade så jävla högt :)
Men skojigt var det.
Läskiga tvillingar!
"Come and play with us"
Jonny, Carl och Gabbi.
? och Ludde.
...Å lite annat löst folk.
I dag fyller Knut år.
26 för att vara exakt.
TJUGOSEX år! Hur kan det komma sig? Jag är ju bara 28 ?
Jag har en son som inte bara är vuxen, utan supervuxen.
Hur kan den här lilla killen redan ha blivit så gammal?
GRATTIS MAMMAS OCH PAPPAS FINA ÄLSKLING!



Nu kan jag inte sitta här längre och fundera över svunna tider,  för att sonen som fyller år kommer snart hem till mamma för att umgås och för att käka sin födelsedagsmiddag som han själv har valt.
Det blir Toast Skagen till förrätt.
Mannerströms kräftsoppa (Se recept här), bröd och ost till varmrätt och en liten prinsesstårta till efterrätt.
Jag skulle vilja flytta bokskåpen från hallen till mitt sovrum i dag, men det tror jag inte att mina män går med på. De har burit möbler klart för den här veckan tror jag att de tycker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar