torsdag 6 augusti 2015

För bra för att vara sant

Strålande sol och molnfri himmel i Hållen på fredag, läste jag i går.
Jag och Jonny bestämde alltså att vi åker ut till Hållen redan i kväll, så pendlar han in till stan i morgon och jag kan få en hel dag med sol ute på landet.
Ligga på en varm klippa och kanske doppa tån i havet?
Det låter ju för bra för att vara sant.
Å det är det också, för nu när jag kollar in vädret så skall det vara varmt i morgon men inte alls så soligt som de sa i början av veckan.
Ganska molnigt faktiskt.
Jaha!
Ja ja, vi åker ut ikväll i alla fall för ändrar jag mig nu så kommer även vädret att göra det och då sitter jag här i stan i morgon medan solen gassar i Hållen.....eller nåt :)
Det är inte lätt att få lite färg på kroppen den här sommaren inte.
Inte kan vi stanna där ute i fyra dagar heller, som vi först hade tänkt, för vi måste laga bilen och den enda tid vi fick var på måndag morgon kl 07.30.
Tack för det då!
Vi lämnar väl in bilen och sedan tar vi tåget in till Stockholm och sätter oss på ett mysigt ställe, dricker skumpa hela dagen och sedan tar in på hotell.
Sämre födelsedag kan man ju också ha.
Det är bara det att inget blir som jag tänker mig den här sommaren och det känns lite frustrerande men det är väl ett I-lands problem antar jag.
Det finns värre saker här i världen.
Nu skall jag äta lite frukost och sedan skall jag fundera på vad jag och Jonny skall äta i helgen.
Det känns som ganska delikata problem i denna ding-dång värld som vi lever i.
Vi är förskonade här i Sverige.
Det är väl därför som man har energi att bli besviken på någon så trivialt som vädret.
GOD MORGON!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar