måndag 10 augusti 2015

Min födelsedag

I dag fyller jag år.
Fyrtionio år närmare bestämt.
Det känns underligt att man blivit så gammal. Inte trodde jag väl det när jag var ung. Jag trodde jag skulle vara ung och cool för alltid. 49 år lät så väldigt långt bort. men nu sitter jag här och fattar knappt var alla år tagit vägen, men så är det väl för oss alla.
I dag har jag och gubben semester. Vi hade planerat att båtluffa runt i Stockholm skärgård i fyra dagar men mitt knä säger stopp och därför har vi varit i Hållen i två dagar och i dag åker vi till Stockholm och tar in på hotell.
Vi har bokat ett hotell mitt i stan så att jag skall ha nära till restauranger och pubar.
Jag tänkte att vi skulle dricka champagne hela dagen nämligen.
Men allra först skall vi lämna in vår bil på reparation så vi lånar en kompis bil till Stockholm.
Det ser ut att bli bra väder så jag sitter här och funderar vilka kläder som passar att ha i dag.

Jag fick en fin present av min man.

En stekpanna kan ju verka lite tråkigt men vi har börjat samla på oss fina köksredskap till vårt nya kök och en sån här fin stekpanna går man inte bara och köper sig hur som haver.
För dig som inte gillar att laga mat lika mycket som jag kan ju denna present tyckas både tråkig och inte speciell modern. Men jag blev jätteglad.

Jag hittade detta på nätet.
Du kan ju läsa och berätta för mig om det stämmer :)

En person som är född den 10 augusti 1966 har stjärntecknet Lejonet

Från 23/7 till 22/8.
1966-8-10Lejonet är verkligen solens tecken och de är lekfulla, stolta och älskar att stå i centrum. Lejonet är mycket kreativ, dramatiskt och gör allt i stor stil. Extravagans och lyx är lejonets melodi. Lejonet har höga ideal, en stark personlighet och har en naturlig fallenhet för att leda. Lejonets självförtroende är enormt och de tenderar att ibland bli rätt självupptagna på gränsen till storhetsvansinne. De är svaga för smicker och är ganska fåfänga. 

Lejonets är mycket skicklig på att leda och organisera, men någon annan får gärna ta hand om detaljerna. De har lite svårt att lämna plats åt någon annan och erkänner ogärna när de har fel. Lejonet är oerhört generös med allt, kärlek, pengar, kunskap eller tid förutsatt att lejonet får vara mittpunkten. Lejonets favorituttryck är ”Det blir som jag bestämt”. 

Lejonets är sexigt, roligt och passionerat med en oerhörd aptit på livet, de älskar glitter och glamour, äta ute, roa sig och shoppa förutsatt att lejonet har pengar att spendera annars blir de lätt frustrerade över allt de vill köpa men inte har råd med. Lejonets utvalda kan vänta sig gränslöst med kärlek och tillgivenhet. Lejonet är trogen och nästan överväldigande i sin tillgivenhet och de förväntar sig att partnern skall uppskatta och ge lejonet hela sitt hjärta. 

Lämpliga yrkesval: Alla som fodrar ledarskap, ex. PR-man, teaterdirektör, producent, eller något som har med juveler att göra, ex. guldsmed. 

Känsligaste kroppsdel: Ryggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar