tisdag 24 maj 2016

Äntligen

I dag var det som om luften gick ur mig.
Vaknade tidigt till en solig och varm dag.
Cyklade på jobbet och sa hej till fina kollegor och barn.
Sedan cyklade jag och köpte en glass, satte mig på en bänk i solen innan jag tog en sväng runt Årsta och hem igen.
Jag ringde en vän som skall operera sig på torsdag och sedan dog jag i soffan.
Är så jäkla trött nu.
Fastän jag sov en stund på eftermiddagen så är jag ändå trött.
Det är som om luften har gått ur mig, som sagt. Det kan bero på att jag fick min operationstid i går.
All min väntan är över.
Äntligen kan jag börja planera mitt liv igen och det känns helt fantastiskt underbart.
Nu har jag lite huvudvärk och det känns som att det blir en tidig kväll.
Kyliga vindar har svept in över Uppsala så i morgon behöver jag inte känna att jag "måste" ut i solen.
Det är också skönt.
Nu skall jag bara förbereda mig för min operation de kommande veckorna.
Äntligen!
Jag är så jäkla lycklig så det anar du inte.
Bara fyra veckor kvar nu.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar