tisdag 17 maj 2016

När jag får mitt liv tillbaks

Sitter här och tänker.
Tänker på den stundande operationen.
Jag är rädd.
Jätterädd!
Men då måste jag tänka längre. Längre än bara själva operationen och såret på mitt knä.
Jag måste tänka på hur det kommer kännas att kunna gå igen.
Hur det kommer vara att kunna promenera ute i Hållen.
Gå ner till havet.
Jag kan ta kvällspromenader här hemma.
Börja träna.
Jag måste tänka på hur det kommer kännas att komma tillbaks till jobbet.
Att jobba en hel dag utan att sitta på kvällen med djävulsk värk och äta alvedon.
Jag kanske kan dansa igen.
Jag längtar efter att dansa.
Det är sådana saker jag måste tänka på.
Hur det kommer att bli sedan.
Nästa vår kanske jag kan göra fint i min trädgård. Rensa bort alla fula blommor i slänten och plantera nytt.
Jag längtar.
Längtar efter att få tillbaks mitt liv igen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar