torsdag 19 maj 2016

Småstadspuls

Här i Tranås är det ingen som stressar.
Småstadspuls finns det inget som heter va?
Finns det det, så finns den här.
Många äldre som träffas på torget och pratar bort en stund. Det ser mysigt ut.
Parkeringen är endast halvfull utanför ICA.
Det är mulet i dag men ganska varmt ändå. Jag tog jackan men den behövdes inte.
Sist jag var här var det julmarknad på torget, nu är det tomt.
Jonny jobbar och jag skall gå tillbaks till hotellet och vila en stund.
Men först skall jag sitta här och tjuvlyssna på några äldre gubbar som pratar minnen. De pratar bred smålänska och det låter så mysigt.
Jag tror jag skulle kunna bo i den här mysiga lilla staden. Det har jag visst sagt förr.
Husen är billiga. Såg en sekelskiftesvilla i ett skyltfönster. Till salu för en miljon etthundrasjuttiofemtusen.
Åtta rum och kök med kakelugnar och helt nyrenoverad.
Ja, det tål att tänka på.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar