måndag 16 maj 2016

Mord och stickning

Den här veckan skall det visst vara kallt och lite regn.
Skitväder, helt enkelt.
Mig gör det inte så mycket. Det är nästan skönt.
Jag få ju så dåligt samvete när jag sitter inne och det är varmt och skönt ute.
I dag kan jag sitta här i soffan, knapra Citidon, sticka och kolla på film utan ångest för någon sol och vår utanför fönstret.
Jonny jobbar i Kista i början av veckan och på torsdag åker vi till Tranås och bor på hotell.
Jonny skall jobba och då passar vi på att hälsa på släkten som bor där.
Vi kommer hem på lördag eller söndag.
Kanske ska höra av mig till min farbror som bor i Jönköping, bara sju mil från Tranås.
Honom har jag inte sett sedan Calles student för minst sex år sedan,
Vi får se om jag törs ringa?
Jag har lite svårt att våldgästa folk, är rädd att de bara säger ja för att vara artiga och inte för att de verkligen vill träffas.
Men först tre dagar i tv-soffan med mord och en stickning.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar