måndag 23 januari 2012

Middagstips

Känner du som jag att man äter typ samma middagar jämt och jämt? Det känns som att jag har tio middagar som snurrar runt. Man borde pröva nya recept minst en gång i veckan och skriva ner om de var bra eller dåliga. Oftast när man prövar något nytt så är det någon dyr och fin mat. Man borde hitta nya recept på vardagsmat och dela med sig av här på bloggen. Skulle detta vara av intresse? Om jag lagar och du får receptet plus en bedömning på om det var gott/äckligt lätt eller svårt att laga. Framför allt om det tar lång tid, för vardagsmat skall vara lätt och  relativt snabbt att tillaga.
Jag köper ju mattidningar i parti och minut, det vore kanske en bra idé att faktiskt ta tillvara alla recepten som är i dem också.
Eller hur? 
Lätta, snabba, nyttiga och goda recept! Jag skall göra en inköpslista till i morgon.
Nu måste jag kolla upp vilket veckans recept skall vara :)

1 kommentar: