fredag 13 januari 2012

Tjugondagknut & fredag den 13:e

I dag vet man inte vad man skall fokusera på?
Att slänga ut julen eller att inte råka ut för någon olycka?
Jag behöver inte oroa mig iofs eftersom jag redan har slängt ut julen och inte är jag speciellt skrockfull av mig heller.
Jag får koncentrera mig på att fira min stora son, som har namnsdag, istället.
Har man en son som heter Knut så är det ju liksom näst intill omöjligt att missa att han har namnsdag idag.
Inte för att vi brukar fira namnsdagar speciellt hårt i den här familjen, men en kram och ett grattis kan jag ju kosta på mig :)
För min egen del så känns det att det som är bäst med hela dagen i dag är ju att det är fredag. När man har arbetat hela veckan och sedan kommer till fredag så innfinner sig en speciell känsla som det inte går att sätta fingret på.
Fredagskänslan är något som jag kommer sakna när jag blir pensionär en gång.
År 2031 går jag i pension förresten, så det är några år kvar. Om jag får gå vid 65 vill säga. Det kanske inte finns några pensionspengar kvar då, så jag måste jobba tills jag är 70 är? Alla 40-talister har kanske partajat upp alla mina pengar vid det laget.
Det kan man aldrig så noga veta? Om jag ens lever då? Jag kanske får ett piano i huvudet i dag och stendör. Vad vad en ko?
Jaha ja, det var lite av mina tankar så här på morgonkvisten. Hur har du det själv då, med livet?
Det är väl i allafall skönt att det är fredag va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar