måndag 2 januari 2012

Nu e glada julen slut, slut, slut...

...julegranen bäres ut, ut, ut.

Eller åtminstone ner till källaren.
Jonny läste min blogg och höll med om att det skulle vara skönt att få bort julen i dag när vi är lediga å allt.
Nu är allt packat så nu skall "skiten" ner i källaren.
Jag bara måste åka till någon affär nu och köpa vita tulpaner och stryka min vita linneduk.
Allt rött skall bort i dag och det känns så skönt :)
Tänk va, att det som var så fint och mysigt för två veckor sedan känns så sjaskigt och dammigt i dag?
Undrar om jag får med mig gubben till Ikea för att kolla på nya fönsterlampor till köket?
Näe, jag tror att en uppoffring per dag är nog ;)
Men om jag blinkar riktigt, riktigt förföriskt med mina rådjursögon så kanske han smälter.


3 kommentarer:

  1. Vår gran är så jädrans fin att jag näns inte börja redan idag med att ta bort julen - men nog ser jag fram emot att byta ut det röda...och inte att förglömma - tulpaner! God fortsättning!

    SvaraRadera
  2. Marina igen.....2 jan. 2012 16:48:00

    För kännedom..;o)
    http://op.se/kulturnoje/kulturartiklar/1.4250859-hans-rost-kan-bli-utsedd-till-landets-basta

    SvaraRadera
  3. Kul Marina! Då måste jag titta.

    SvaraRadera