tisdag 3 januari 2012

Ville varken Volvo

Sa du så som barn, när du verkligen inte ville göra något?
Det gjorde jag :)
I dag ville varken volvo jag stiga ur sängen och ställa mig i en kall dusch.
Jag vill varken volvo kliva ut i ett regnigt Uppsala och sätta mig i en kall bil.
Jag vill varken volvo åka till arbetet och hoppa i utekläderna och stå på en kall och blöt gård hela föriddagen.
Jag vill varken volvo jobba i dag och i morgon bara för att Jonny är ledig och akn snusa vidare i sin sköna säng.

Men det skall bli skoj att träffa kollegor och barn och det känns otroligt skönt att vi tog bort jueln i går och att det är städat och snyggt här hemma.
 Jag är avundsjuk på Jonny som får fisa runt i ett nystädat hem hela dagen utan att behöva göra någonting.
Jag vill inte kliva upp! Jag vill inte gå ut! Jag vill inte jobba i dag!
VILLE VARKEN VOLVO!
Är det någon mer än jag som känner så här i dag?

Jag vet att det inte är synd om mig. Jag var ju ledig i går och jag arbetar bara två dagar den här veckan för jag är ledig på torsdag igen men om jag vill tycka synd om mig i dag så måste jag väl få det :)
Måndag på en tisdag och fredag på en onsdag, så borde man ha det varje vecka!
Nu har jag gnällt färdigt.
TJINGELING!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar