måndag 12 maj 2014

Som man bäddar får man ligga!

Vad betyder det egentligen?
Att om jag gör si så händer så?
Men detta gäller ju inte alla.
Om jag äter en bulle så blir jag fet men om någon annan äter en bulle så blir hon inte det.
Som man bäddar får man ligga.
Vissa råkar ut för allt helvete.
Jag har en kompis som skulle kunna skriva en hel romansvit om sitt liv.
Boken om henne skulle kunna bli film i Hollywood.
(Du vet vem du är).
Som man bäddar får man ligga...eller?
Inte kan man väl tänka så när vissa aldrig får vara lyckliga utan så fort de rest sig upp så faller de igen.
Jag vet också människor som aldrig haft en enda motgång i sitt liv.
Är detta för att de är så himla duktiga då eller?
Olyckor och elände drabbar vissa men inte andra. Som man bäddar...bla bla bla...
Vet inte varför jag började fundera över detta just nu men jag tror att jag hörde uttrycket på jobbet i dag och sedan har jag funderat över varför man säger så.
Nä, jag skall aldrig mer säga det.

"Den man ligger med får bädda", tycker jag låter mycket bättre.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar