tisdag 20 maj 2014

Gör om gör rätt

Inte helt nöjd med min invägning i dag.
- 0,6 kg.
Visst, det är ju minus men jag hade hoppats på mer.
Man hoppas alltid på mer.
Jag vet att det var lördagens bravader som satte käppar i hjulet för mig denna gång så hur skall jag göra nu då?
Jag är en partypingla och jag vet det, men någonstans måste jag välja.
Vill jag gå ner i vikt eller vill jag dricka vin?
Det går inte att göra både och.
Givetvis kan man göra det någon gång, men som sommaren ser ut i år så kommer vi nog ha gäster var och varannan helg hela sommaren.
Jag måste hitta ett sätt att dricka inom mina points helt enkelt.
Det låter som jag har någon form av alkoholproblem när jag skriver så här men det har jag givetvis inte, inte mer än någon annan i alla fall.
Jag måste lära mig att förstå hur många kalorier alkohol innehåller och hur det påverkar min viktminskning.
Jag får välja mina tillfällen helt enkelt.
Hoppa över det där mysglaset på fredagskvällen och se till att jag "har råd" de tillfällen som jag vill ta mig ett glas eller två.
Om jag skall gå ner så mycket som jag vill så måste jag välja.
Jag vet ju vad jag gjorde för fel i helgen så det är väl bara att inte göra om det igen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar