tisdag 13 maj 2014

Spännnde!

I kväll ska vi se om min vecka som Viktväktare har gjort resultat.
Jag har varit duktig, räknat points och ätit bra mat.
I går freakade jag ut på ett par mackor på jobbet men detta straffade sig genast. Fick bli kokt torsk med broccoli till middag.
Haha, nä det var inget straff. Det var en supergod middag, men man är inte mätt så jättelänge på kokt fisk.
Fick gå till sängs lite småhungrig, men det överlever man.
I dag är det kikärtsgryta till lunch och det vet jag inte riktigt hur jag skall räkna. Det är lite svårt att räkna maten på jobbet, som sagt.
Men man får äta med måtta och använda sunt förnuft, helt enkelt.
Det skall bli spännande att väga sig ikväll.
Jag känner att jag mår mycket bättre när jag äter mat med låg fetthalt. Ingen magkatarr och inget dåligt samvete. Hela jag känns nyttig och min mage är inte så uppblåst och svullen.
Jag e på gång och det känns bra.
Nu lite gröt och sedan kan jag sätta fart.
Jag längtar tills jag får komma hem och cykla igen. Det var riktigt skönt i går kväll. Jag fick upp pulsen ordentligt utan att må illa. Skönt att kunna röra på fläsket utan att mitt knä tar stryk.
#Feelinggood #Viktväktarna #Nyttig
Åsså en selfie!!



1 kommentar: