måndag 26 maj 2014

Jag känner mig sorgsen

Efter en härlig helg med pojkarna i Hållen och sedan en underbar middag som avslut så skulle man kunna tro att jag är nöjd med helgen.
Tyvärr grumlades all kärlek och härliga av gårdagens valresultat.
Hur kan främlingsfientliga partier bli så stora i Europa.
Såg en film med grabbarna i går som handlade om andra världskriget och allt det hemska som Hitler gjorde. Hur har Europa kunnat glömma det på bara 70 år?
Jag blir rädd.
Jag blir riktigt rädd.
Vilka är det som röstar på SD?
Det kan inte vara vanliga "Svenssons" som har Mohammed till granne. Det måste vara den äldre generationen som är livrädda och som aldrig har levt i integrationen.
Pensionärer som sitter i sina villor och tittar ut genom fönstret men som inte lever i samhället. Jag hoppas att främlingsfientligheten dör ut med den generationen. Jag kanske är naiv, kanske det är många av er där ute som röstade på SD i går utan att våga stå för det.
Ni som iddes gå och rösta skall ha en eloge, ni andra skall skämmas. Vissa dör för att få den rättigheten och vi som har den bara struntar i den.
Tack vare alla soffliggare så har nu främlingsfientliga partier mandat i EU.
Det är hemskt.

Nu har jag varit nog politisk för i dag.
Nu skall jag käka gröt och dra till arbetet.
Ha en bra dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar