torsdag 15 maj 2014

Nu börjas det igen

Detta eviga jagande efter finväder.
Nu skall vi få gäster ut till Hållen på lördag och jag har kollat in vädret varje dag hela veckan.
Ja, finväder!
Nä, molnigt!
Ja, sol!
Nä...
osv tills jag blir tokig.
Vädret blir som det blir, ingen idé att lägga en massa energi på att kolla in SMHI:s väderprognos i parti och minut.
Man kan kolla dagen innan eller samma dag, men att hålla på 14 dagar innan blir man ju knäpp av.
Men sån är jag och jag blir lika dum i huvudet varje sommar. Det är därför som jag gillar hösten för då är jag mer i nuet och vädret får bli som det blir utan att jag bryr mig, och det gör mig lugn.
Denna väderstress varje sommar gör mig, som sagt, lite knäpp.
Det är stressande att hela tiden vara orolig för vädret, något som man inte alls kan påverka.
I dag ser det ut att kunna bli fin i alla fall...
...eller?..
Vädret i Hållen till helgen.
Typiskt att det skall vara molnigt på lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar