onsdag 7 maj 2014

Dag 1

Ja, detta gick ju bra.
Har ingen aaaaaning om hur jag skall räkna dagens lunch som bestod av matvete och någon gryta bestående av kikärtor, svamp och lite annat.
Jag glömde givetvis broccolin, som jag hade kokat, hemma.
På rasten hade någon satt fram en ask After Eight men det gjorde mig inget.
Mellanmålet var jobbigast, när det serverades alldeles rykande färskt tunnbröd. Men som tur var fanns Ullis där och gav mig ett päron.
Till middag åt vi fläskytterfilé med bladspenat och risoni.
I morgon är en annan dag och då kommer jag att lära mig ytterligare något på appen.
Jag längtar redan efter morgondagens havregrynsgröt. Dessutom har jag köpt lättyoughurt med citronsmak som jag skall ta med mig till jobbet. Det och frukt blir bra mellanmål.
Nytt batteri i min våg visar att den väger två kilo för mycket.
Bra att veta.
Nu skall jag sätta mig en stund på cykeln framför tv:n.
Det skall bli spännande att väga sig på tisdag.
Det är en härlig känsla när vågen visar minus.
Minus, minus, minus.....tralla la la la!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar