fredag 9 maj 2014

Fara hit å dit

Vi hade tänkt oss en skön helg hemma i stan.
Inte åka till Hållen i kväll när jag stänger å allt.
I morgon en slapp dag hemma och sedan en Rock´n Rollfest på Flustret på kvällskvisten.
Sedan en skön söndag med långpromenad runt högarna.
Glömt det!
Jonnys morsa är sjuk så vi vill åka och hälsa på henne.
Elen på husvagnen måste fixas till nästa helg när min kompis Hilding kommer för att bo i den.
Därför kommer följande att ske:
Fre 17.10, slutar jobbet och åker upp till Hållen. Jonny fixar elen på husvagnen och jag skurar den invändigt.
Lör: 07:30 upp å hoppa. Sticker till Dalarna för att hälsa på svärisarna hemma eller på sjukhuset. Kolla mellon.
Sön: Lite sovmorgon och sedan hem till Uppsala igen.
Förhoppningsvis söndagsmiddag med killarna.

Inte den helg som jag hade tänkt mig men den kan bli mysig ändå. Livet tar små krumsprång i bland och då gäller det att tänka om lite snabbt.
Nu måste jag tänka på vad jag skall ta med mig för kläder i helgen. Inget fancy. Skall ju bara ut på landet och hälsa på.
Jag skall bjuda på mat på lördag. Undrar vad de vill ha?
Äh! Det fixar jag i morgon. Kan stanna på Kupolen i Borlänge och handla.
Här regnar det i dag igen.
Nästa helg MÅSTE det vara finväder. Då kommer det fyra barn till oss på landet och då gäller det att vi kan vara ute. De har med sig sina föräldrar också så vi blir ett helt gäng i huset då.
Men det är nästa helg det.
Nu börjar vi med att sätta tänderna i den HÄR helgen.
CARPE DIEM....vara här och nu....andas......så ja, duktigt Maggan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar