söndag 25 maj 2014

Morsdag

Jag tar mitt morgonkaffe ute.
Det går inte att vara inne när man är här.
Hela världen skriker på mig.
I dag skall jag få världens bästa morsdagspresent av killarna.
De skall komma hem och laga en trerätters middag till mig tillsammans.
Jag skall bara sitta i soffan och bli serverad.
Sedan skall vi gå och rösta tillsammans.
Det kommer bli en skön eftermiddag trots att jag måste åka här ifrån.
Oj då! Nu kom Jonny ut med presenter till mig.
Vilken överraskning!
Ett objektiv till min telefon samt en elektrisk såsvisp! Haha kul grej!
Han är för snäll min man. Nu kan jag ta fina kort med min telefon utan att släpa med mig en kamera överallt.
Jag tänker på min egen lilla mamma i dag också.
Jag tror att hon är med mig här ute i Hållen, jag har fått vissa tecken på det.
När vi skulle flytta hit i januari så klev jag nästan på en liten grej i hallen hemma i stan. När jag böjde mig ner såg jag att det var min lilla porslinskatt som jag hade i mitt flickrum.
Jag fick den av mamma som barn och hade inte sett den på många, många år.
Jag visste inte ens att den fanns kvar och helt plötsligt låg den bara där på hallgolvet.
Jag packade ner katten och tog med den hit för jag kände att den ville det. Nu står den i mitt köksfönster och vaktar huset när vi inte är här.
I går hittade Jonny en liten träram med en bild på en blommig tillbringare i. Ett gammalt vykort som jag ramade in och hade i köket på Kallkällvägen. Jag såg att bilden satt snett så jag tog isär bakstycket. Då ramlade en gammal bild på mamma ur ramen. En bild som hon tog hos fotograf för jobbets räkning.
Hon är 47 år på fotot. Lika gammal som jag är nu. Så nu får mamma stå i hallen och välkomna oss när vi kommer in.
Du kanske tycker jag är knäpp men jag tror på sånt här. Jag vill tro att min mamma är hos mig i mitt fina hus.
Grattis på mors dag!

Kolla vad msn kan zooma med mitt nya objektiv.
Min gubbe <3
Mitt äppelträd




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar