tisdag 20 maj 2014

Invägningsdag

Dags för min andra invägning i dag.
Spännande!
Efter helgens bravader känns det lite nervöst att ställa sig på vågen.
Min våg här hemma visar minus men man kan aldrig veta hur deras våg funkar.
Men minus hemma borde vara minus där också.
Det får jag se i eftermiddag.
Jag var duktig och räknade ihop helgens alla points och sedan cyklade jag i går och då hamnade jag till slut på -6 på hela veckan. Det tycker inte jag blev så farligt.
Nu är det en ny vecka, appen nollades i natt så det är bara att kavla upp ärmarna och ta nya tag.
I dag skall vi få lära oss om just drycker och fester på Viktväktarna så det väl bäst man pallrar sig dit.
Om jag skall klara mitt mål så kan jag inte hålla på som i lördags hela sommaren.
Jag får börja dricka spritzers.
Jag skall räkna ut hur många points det kan bli på en kväll.
Mys och gäster måste inte bara handla om alkohol heller.
Detta är något som bara jag måste arbeta med, något som bara jag måste ta ställning till.
Om jag skall gå ner i vikt i den takt jag vill så kan jag inte rasera hela veckans slit på lördagen.
Enkel matematik, ingen svår ekvation alls.
Vi får se hur det har gått ikväll.
Jag är nyfiken.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar